مستندات

شما اینجا هستید

# عنوان توضیحات زمان انتشار پیوست
۱ ابتکار ITU درمورد محافظت آنلاین از کودکان سمیر شارما، مشاور ارشد اتحادیه جهانی مخابرات است. او مسئول بخش توسعه پایدار با کمک ICT در کشورهای آسیای جنوبی و فعال در حوزه اقتصادهای دیجیتال، از طریق ترویج تحول دیجیتال و رفع شکاف مهارتی دیجیتال... ادامه مطلب ۹۸/۰۶/۳۰ PDF icon ایده‌ ITU درباره محافظت آنلاین از کودکان
۲ توصیه‌های آموزشی- تربیتی در راه رسیدن به شهروندی دیجیتال شهروندی دیجیتال واژه‌ای است كه اخیرا وارد فرهنگ واژگان ما شده و چند سالی است كه در مورد آن مطالبی خوانده یا شنیده‌ایم. بسیاری بر این باورند كه شهروندی دیجیتال صرفا یك واژه لوكس و تجملی است كه این... ادامه مطلب ۹۸/۰۵/۰۲ PDF icon توصیه‌های آموزشی- تربیتی در راه رسیدن به شهروندی دیجیتال
۳ UNICEF ITU COP Cooporations عصر دیجیتال شاهد رشد قابل‌توجه و شتاب فزاینده فناوری‌های دیجیتال بوده است. در این دوره، به‌واسطه همگرایی فناوری‌های پیشرفته، جریان‌های مخابراتی و دیجیتالی جدا از هم، به یک جریان واحد تحت عنوان... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon UNICEF ITU COP Cooporations.pdf
۴ مطالعە‌ی تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون در دنیای امروز که وسائل ارتباط جمعی گوناگون آن را احاطه کرده است، کودکان روزانه در معرض سیل عظیمی از تبلیغات تجاری مستقیم و غیرمستقیم قرار دارند. از آنجا که کودکان فاقد قدرت تشخیص کافی، تلقی‌پذیر و... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon مطالعە‌ی تطبیقی حدود تبلیغات تجاری خطاب به کودکان در تلویزیون.pdf
۵ روش کار با ایده‌های بزرگ در آموزش علوم تجربی به دانش‌آموزان در سال ۲۰۰۹ یک گروه از کارشناسان آموزش علوم در سمیناری به دور هم گرد آمدند تـا ایـده‌هـای کلیـدی در آمـوزش علـوم تجربی که از طریق آنها دانش‌آموزان می‌توانند جهان اطراف را بشناسند، لذت برند و شگفت زده... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon روش کار با ایده‌های بزرگ در آموزش علوم تجربی به دانش‌آموزان.pdf
۶ چارچوب گزارش‌دهی نظام پایش حقوق كودک در ایران گزارش موجود در راستاي تکمیل پروژه «طراحی چارچوب گزارش‌دهی نظام پایش حقوق کودك در جمهوري اسلامی ایران» ارایه شده است. در این گزارش فازهاي چهارگانه اجراي پروژه شرح داده شده و نتیجه نهایی که همان فرم‌... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon چارچوب گزارش دهی نظام پایش حقوق كودک در ایران.pdf
۷ مصرف فرهنگی و مدل‌های تجاری تلفیقی اغلب آتنا و دوستانش وقت‌شان را ، بدون مراقب، با گوشی‌های‌شان با هم می‌گذرانند. برخلاف نوجوانان نسل من که ممکن تمام بعد از ظهر را با حرف‌های بیهوده پشت تلفن‌های کابلی بگذرانند، این‌ها با اسنپ‌چت حرف... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon مصرف فرهنگی و مدل‌های تجاری تلفیقی.pdf
۸ مدل‌های تجاری جدید در عصر دیجیتالی در چند سالِ گذشته اینترنت موجبِ تغییرِ مدل‌های تجاری و شیوه‌ی سازماندهیِ شرکت‌ها در بخش‌های مختلف از قبیلِ رسانه، خطوط هوایی، گردشگری، واسطه‌های مالی و... شده است. در آیندۀ نزدیک همه‌ی شرکت‌هایی که... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon مدل‌های تجاری جدید در عصر دیجیتالی.pdf
۹ کودکان و تلفن همراه با افزایش ضریب نفوذ سیم‌کارت تلفن همراه در میان کودکان، رفته‌رفته فرصت‌های شغلی متناظر با آن هم پیدا شد. به دست آوردن اطلاعات شاید برای اپراتورهای اصلی موبایل کشور دست‌یافتنی بود اما برای کسب‌وکارهای... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon کودکان و تلفن همراه.pdf
۱۰ قانونِ سایبری، کودکان و اینترنت هیچ‌یک از مواردِ این قانون یا اصلاحاتِ آن نباید طوری تفسیر شود که نهادهای آموزشی محلی، مدارس ابتدایی یا متوسطه یا کتابخانه‌ها نتوانند دسترسی به محتوای اینترنتیِ خارج از منظورِ این قانون یا اصلاحات آن... ادامه مطلب ۹۸/۰۴/۱۷ PDF icon قانونِ سایبری، کودکان و اینترنت.pdf

صفحه‌ها

درباره طرح

فضای مجازی برای استفاده در موارد متعددی مفید است هرچند خطرات بالقوه و بالفعلی برای فرزندان در این فضا نيز وجود دارد که لازم است با مشارکت همه ذینفعان تدبیری هوشمندانه اتخاذ شود؛ این مهم نه‌فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان امری مقبول و در حال پیگیری است.

 

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، انتهای خیابان کارگر شمالی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)
  • تلفن: ۸۴۹۷۷۰۵۰
  • ایمیل: cop(at)itrc(dot)ac(dot)ir